Philips PerformerPro FC9192 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerformerPro FC9192 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

NMB 07-12-2014

Een stofzuiger van een gerenomeerd merk, veel mogelijkheden, grote wielen, grote stofzak, stootrand,goed zuigvermogen.

Nu de minpunten:
- snoer rolt ongevraagd in (dwz, ook als je niet op de knop daarvoor drukt).
- kleine wieltje van parketborstel is losgegaan.
- maar bovenal: na ruim 1,5 jaar heeft hij het al begeven !

NMB 27-03-2015

Heb deze FC9192 binnen de garantieperiode ingestuurd voor reparatie. Uiteindelijk bleek hij niet meer/te duur om te repareren. Heb vervolgens van Philips een nieuwe stofzuiger gekregen, dat is best goede service. Alleen duurde het wel heel lang (ruim 1 maand) voor dit afgewikkeld was, dus het stof thuis begon zich aardig op te hopen :-(.
Nieuwe stofzuiger (Philips FC9197) doet het weer prima. Alleen is ook hier het kleine wieltje van de parketborstel het zwakke punt, na 1 maand piept dit al heel erg bij het stofzuigen. Hoop dat dit geen slecht voorteken is. En dat deze stofzuiger nog heel lang mee gaat !

dootje68 25-01-2014

absoluut niet tevreden.. zuigkracht is uitstekend, maar is nu al een wieltje van de zuigmond af. snoer gaat er alleen in wanneer je het NIET wil.
bovendien maakt ie geregeld een hele harde hoge soort fluittoon tijdens het stofzuigen, echt heel irritant...

Reinardo 13-09-2013

Heb dit apparaat gekocht vanwege de positieve ervaringen met eerdere Philips stofzuigers. Positief van Philips vind ik nl.altijd de zuigkracht. Wat ik wel meteen altijd doe is alle grote,lompe hulpstukken weggooien en er een simpele, lichte parketzuigmond op zetten. Ook deze Philips heeft nl. net als eerdere modellen een samenstel van slappe buiskoppelingen, die je, in combinatie met die zware hulpstukken, een gevoel van stuurloosheid geven. Het apparaat zuigt trouwens best wel goed, al geloof ik er geen steek van dat elke keer die Watts meer ook een verbetering van de zuigprestaties betekenen. In plaats van meer Watts had ik liever wat meer snoer. Ik heb nl.het gevoel dat Philips stiekem een of twee meter op het snoer heeft bezuinigd t.o.v. vorige modellen. Kon ik vroeger een hele huisverdieping vanuit 1 centraal stopcontact bedienen, nu moet ik steeds omsteken naar een ander stopcontact. Heb er trouwens geen last van dat het snoer niet oprolt. Het rolt nl. voortdurend automatisch op, ook als het niet de bedoeling is.
Kortom niet supergeweldig, een paar irritante dingetjes, maar al met al ben ik redelijk tevreden.

Jasper 02-06-2013

Gekocht tijdens een cashback actie van Philips.
De stofzuiger ziet er leuk en stoer uit, dat speelde mee in de keuze. Tevens het feit dat deze een goed (HEPA) filter heeft. Daarnaast de positieve ervaring met een vorige Philips.

Standaard met een aantal hulpstukken geleverd. Bij ons zit vrijwel altijd de parketborstel er op.
Stofzuiger is aardig stil tijdens gebruik.

Let op bij het opbergen. Wij borgen hem normaal op met slang/borstel in de gleuf aan de stofzuiger. Helaas was het verbindingspuntje aan de (parket)borstel hier blijkbaar niet sterk genoeg voor en dit brak een keer af. Verder geen probleem, alleen kan de slang dus niet meer aan deze gleuf opgeborgen worden.

Maas2013 11-04-2013

Op 1 maart aangeschaft, na een week terug naar E-Care ter reparatie. Tijdens zuigen lijkt het apparaat te blokkeren en klinkt het alsof er iets de afzuiging blokkeert. Maakt ook veel herrie. Ook rolt de snoer niet automatisch op. De zuigvoet is van plastic en schraapt over de tegelvloer. Apparaat voelt goedkoop aan. Hiervoor een Miele parket&co welke perfect was. Heb spijt van aankoop maar Philips geeft geen geld retour or vervangend apparaat.

Maas2013 29-04-2013

Update - na standaard reparatietermijn stofzuiger retour ontvangen. Hij zuigt nu prima, maar snoer rolt helemaal niet meer op. Opnieuw Philips Consumer Care gebeld, die beloven te kijken of nieuw apparaat kan komen of geld retour. Niet teruggebeld, zelf weer contact opgenomen en ik moet weer retourneren naar e-care met termijn van 10-15 dagen voor reparatie.

Aristoles 25-01-2013

Hiervoor zon AEG T8 (3510) gehad. Wat een ramp. Na 1x zuigen zitten de HEPA en die andere filter vol en zit je met een complete grondige schoonmaak voor die zijn zuigkracht weer terug heeft.

Daarvoor had ik ook een Philips. Zon lichtblauw ding met grote wielen. Geen idee welk tyenummer. Maar die beviel me. Goede zuigkracht en op laagste stand kon je gewoon met elkaar praten en zoog die nog behoorlijk.

Aangezien ik die AEG spuugzat was werd het tijd voor een nieuw. Mijn oog viel op deze. Zuigkracht van 500W (zegt me weinig maar het vorige topmodel met 425W was nog beter dan mijn vorige Philips), speciaal voor parket en een beetje een topmodel waardoor de afwerking en kwaliteit wat beter is. Tenminste, die aanname deed ik maar.

Na vette mazzel met de aankoop, 30 euro retour van BCC om website fout en hun BTW actie kostte me deze € 125,00 ong., mee naar huis genomen.

Nou... wat-een-stofzuiger!
Ding ziet er degelijk uit. Beetje de Porsche onder de stofzuigers. Mooie lange metalen zuigstang en 2 zeer goede zuigborstels. De hulpstukken zitten handig aan het begin van de slang en niet in de weg. Tevens ook zeer degelijk die hulpstukken.
Alles ziet er gewoon goed uit.
Toen dat apparaat. Goeiehemel, die zuigt. Zit bijna vast aan je parket. Op het moment dat ik de zuigkracht wat wilde dimme met de draaiknop bleek die al op 50% te staan.
Dan maar zuigen over de vloer. Het voelt allemaal goed aan en de rubberen stootranden beschadigen niks. De wielen rollen echt heel lekker zonder tegen te stribbelen en zonder door te rollen zodat de stofzuiger tegen je benen of tafel aan knalt. Ook het snoer gaat fijn mee en is gruwelijk lang. Dankzij die lengte in 1x je hele huis kunnen doen. Nadien oprollen is geen gevaar voor rondschietend snoer en stekker. Dat gaat bedeesd en sierlijk.

Maar die zuigkracht is fenomenaal. Het zal me niet verbazen als dit de sterkste is die nu te verkrijgen is in de handel. Werkelijk niks laat ie liggen. Tot het fijnste zand en gruis is weg. En boven op het tapijt met wat goed vastzittend hondenhaar is geen probleem.
Ik ben blij dat ik weer voor een Philips gekozen heb en in dit geval hun (bijna)-topmodel.

Over duurzaamheid kan ik weinig zeggen. De vorige Philips hield het 5 jaar vol. Net iets te kort naar mijn idee. Wellicht dat deze ook rondom die tijd zit. Vandaar een gok met het cijfer 8 hiervoor.